måndag 30 mars 2009

snabb..eller nä en ganska lång resumé

i fredags var det fest med Jay, mucho trevligt och i lördags var det Karin som fyllde de trettio med tillhörande 30-års-fest, även det sjukt najs.

Igår släpade jag med mig en ovetandes pojkvän till Ystad saltsjöbad för en dag, kväll, natt och morgon i avslappningens tecken. Pöjken fyllde ju 26.

Jag hade bokat en privat bubbelpool med tillhörande bubbeldryck och snacks men tydligen hade poolen pajjat lagom till vår ankomst..min vanliga tur hehe så vi blev erbjudna var sina 45 min i en sån där floating-klaustrofobisk-tub. Jaha man ska ju testa allt en gång innan man dör tänkte jag och glömde i ett ogenomtänkt ögonblick bort att jag lider av panikångest...höhö

Mina avslapnande 45 minuter blev inte så avslapnande.

Jag krälade ut ur det där rymdägget fyra gånger hahaha. Först hade jag problem med vatten i öronen, sen när jag meckat in öronproppar glömde jag att ta på vaxkletet som tydligen var viktigare än jag trodde eftersom propparna snabbt fylldes med vatten och jag fick hoppa upp och göra om, göra rätt. På med vaselinkletet.

Sen består ju det där vattnet till större delen av salt och för en person som biter på fingrarna (jag vet äckligt) och har en katt med vassa klor, rakar mig och jämt slår mig och har en massa småsår så gjorde det så sved det nåt helvetiskt! Och det allra heligaste ska vi inte snacka om, smärta! Så jag fick kravla mig upp igen och duscha av mig, men skam den som ger sig så ner i plurret igen.

Nu tampades jag i en halvtimme med en begynnande megapanikattack, hallå man ligger instängd i en metallkapsel där det är sjukt varmt, men jag vägrade gå upp (eller ok jag gick upp en gång..) eftersom min terapeut trilskas med att övertyga mig om att man inte ska fly från attackerna utan ta sig igenom dem. HA! Ni som lider av samma åkomma vet hur lätt det är att ta till sig den typen av logik...MEN tro det eller ej tillslut blev jag väl så trött så attacken lugnade ner sig och nu koncentrerade jag mig bara på att slappna av.

men fy faan va tråkigt det var! Jag är tjejen som inte ens har tålamod att bada badkar.
Och den där jävla spa-pling-plong musiken gör mig helt knäpp och superstressad. Vem fan har kommit på att den ska vara avslappnande! Det slutade med att jag roade mig med lite spontan flytarunt-gympa i min ensamhet. När spatösen väl kom och knackade på stålbunkern vilket betydde att det var dags att gå upp flög jag upp och duschade glatt av mig. Dock fortsatte jag att känna mig som en inlagd saltgurka fram till nästa dusch på hotellrummet.

Hur som helst så var Peter mer förtjust i att flyta runt tyngdlös i ett jätteägg än vad jag var och det var liksom huvudsaken eftersom det va hans fördelsedag.

Resten av spavistelsen var helt lovely med poolbad, mys på hotellrummet,god mat, alkohol och det viktigaste: hotellfrukosten i morse. Jag är inte ens särskilt förtjust i frukost egentligen hehe

När vi kom hem satte vardagsdramatiken i mitt liv igång igen och nyckelpanik utbröt. Pallar inte gå in närmare på det nu men kan meddela att vi inte kom in i lägenheten och en sjukt ledsen kissemiss panikmjaoade på andra sidan dörren när han hörde oss. Sjukt jobbigt men efter några taxifärder så löste det sig och jag drog till skolan.

nu ska jag käka pommes, bea och kött. Nationalrätten i den här familjen

Inga kommentarer: